مصاحبه آرشیو خبر ها
ساری در Close Up / نشنیده ها و ناگفته های ساری از زبان دستار سابقش

ساری در Close Up / نشنیده ها و ناگفته های ساری از زبان دستار سابقش

 

اگرچه «سيگار» مهم‌ترين مؤلفه سرمربي جديد يووه در غالب تصاويري است كه از او در سانه‌هاي مختلف منتشر مي‌شود اما ساير خصوصيات شخصيتي و فني او كمتر مورد واكاوي قرار گرفته‌اند. مسيميليانو بُنجُرني دستيار سابق مائوريتسيو ساري در ناپولي (فصل 2015 – 2016) در گفتگو با Radio Bianconera ضمن مرور بخش‌هايي از خاطرات و بيان ويژگي‌هاي شخصيت سرمربي جديد يووه، ساري را انتخابي مناسب براي بيانكونري عنوان كرده است.

 

 

از اینكه در دوران كاری‌ام آنقدر خوش‌شانس بودم كه توانستم به عنوان همكار با او كار كنم خوشحال هستم؛ یك مربی تحصیل‌كرده، با دانش و بسیار مفید برای هر تیمی كه با او همكاری كند. ساری اصول فوتبال و مربیگری در آن را گام به گام و از طریق كار كردن با باشگاه‌های كوچك در دسته‌های پایین‌ترِ ایتالیا آغاز كرد و تجربه‌های‌ فوق‌العاده‌ای در این زمینه به‌دست آورد كه كمتر مربی موفق به تحصیل آن شده است.

 

ساري بر خلاف چهره مردانه، عبوس و جدی‌اش شخصیتی بسیار مهربان و دوست‌داشتنی دارد.

 

پیوستن او به باشگاه بزرگی مثل یوونتوس كه همیشه به داشتن مربیان بزرگ شهره بوده دستاوردی دیگر در امتداد مسیر رو به جلوی او در چندین سال اخیر است.

 

ساری را باید در زمره مربیانی دانست كه به شدت منظم است و نسبت به كوچكترین مسائل بازیكنان تیمش حساس است. یادم است كه سالها پیش وقتی یكی از بازیكنان در دیداری كه فكر كنم در مقابل فروزینونه بود، استوك‌هایی با رنگی متفاوت از سایر بازیكنان پوشیده بود را چگونه مواخده و جریمه كرد؛ او به یكدستی و نظم در تیم بسیار اهمیت می‌دهد.

 

وقتی از لحاظ تاكتیكی به بازی تیم‌های تحت هدایت او نگاه می‌كنم، تغییرات فراوانی را در اتخاذ استراتژی‌هایش می‌بینم؛ نمی‌دانم شاید بتوان اسمش را رسیدن به نوعی «بلوغِ تاكتیكی» گذاشت.

 

او در تمام سالهایی كه در ناپولی و چلسی حضور داشت به خوبی از منابعی كه در اختیار داشته استفاده كرده است تا نشان دهد اساساً اهل نادیده گرفتن بضاعت و داشته‌های باشگاهی كه در آن كار می‌كند نیست. او مهارت‌های بازیكنان تیمش را آنگونه كه بتواند بهترین استفاده را از آنان بگیرد تدوین می‌كند و اصراری به استفاده از آنها در نقش‌های از پیش تعیین‌شده ندارد.

 

گفتني است يوونتوس، بيستمين باشگاهي است كه ساري از ابتداي كارش به عنوان مربي در سال 1990 مسئوليت هدايت آن را بر عهده مي‌گيرد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: